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Edu Haubensak

EDU HAUBENSAK: GROSSE STIMMUNG

Foto: 

Concert, Experimental Instruments

Edu Haubensak: Grosse Stimmung

Program

  • 18:00 Uhr:Grosse Stimmung I–IV
  • Edu HaubensakCampi Colorati I-III (Grosse Stimmung I. Nichtäquidistante, sechstel- und dritteltönige Skordatur, oktavrepetierend) (1989–1992) - 24'
  • Halo für Klavier in Skordatur (Grosse Stimmung IV) (2001) - 20'
  • Veränderte Luft für Klavier in Skordatur (Grosse Stimmung III) (1998) - 11'
  • Spazio für Klavier in Skordatur (Grosse Stimmung II) (1993–1994) - 14'
  • 19:15 UhrBar Modern
  • 19:45 UhrGrosse Stimmung V–VII
  • Edu HaubensakGefärbte Variationen für Klavier in Skordatur (Grosse Stimmung V) (2002) - 14'
  • Fünf Zusammenhänge für Klavier in Skordatur (Grosse Stimmung VI) (2003) - 21'
  • Suite (Grosse Stimmung VII) (2003–2004) - 22'
  • 21:15 UhrGrosse Stimmung VIII–X
  • Edu HaubensakCollection für Klavier in Skordatur (Grosse Stimmung X) (2005) - 19'
  • Pur (Grosse Stimmung IX) (2004–2005) - 11'
  • Coro Nuovo für Klavier in Skordatur (Grosse Stimmung VIII) (2004) - 19'
  • 22:30 UhrHands
  • Edu HaubensakSchwarz Weiss. Zwei zusammenhängende Klavierstücke für Klavier in temperierter Stimmung (1979) - 11'
  • Collection II (2016) - 18'
  • Drei Klangbilder (Instrumentale Fassung ohne Szene für Klavier in temperierter Stimmung) (1981 EA) - 11'
  • Hands für zehn Klaviere in zehn Skordaturen (2020 UA) - 10'
    Auftrag Wien Modern

Cast

  • Tomas Bächli: Klavier
  • Stefan Wirth: Klavier
  • Simone Keller: Klavier
  • :
  • Studierende der mdw:
  • Eriko Muramoto: Klavier
  • Sang Ah Park: Klavier
  • Jan Satler: Klavier
  • Viktoras Orestas Vagusevičius: Klavier
  • Yuna Hotozuka: Klavier
  • Daria Kovaleva: Klavier
  • Filip Pinczewski: Klavier
  • Adele Thoma: Klavier
  • Sylvia Kimiko Krutz: Klavier
  • Filip Anic: Klavier
  • :
  • Urs Bachmann: Klavierstimmung
  • Jaime Wolfson: Leitung Hands

A love for the utopian, the visionary and the impossible has, over the course of the festival’s history, offered quite a number of extraordinary musical moments to the Wien Modern audience. A few of these took place in the Great Hall of the Wiener Konzerthaus, which is only rearranged for special occasions. There are exactly 11 x 88 reasons that the Hall, which still hasn’t seen everything, will be freed of its stalls once again: For decades, the astonishing Swiss composer Edu Haubensak has been developing a unique tuning for each of his new piano pieces. Thus emerge finely detailed, iridescent sound miracles with titles as poetic as Campi Colorati or Veränderte Luft (changed air). Wien Modern presents the premiere of the complete version of this impressive collection of solo works for a total of eleven differently tuned grand pianos, with a newly commissioned tutti as the finale.

Edu Haubensak

Edu Haubensak

Photo: 

Simone Keller

Simone Keller

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Stefan Wirth

Stefan Wirth

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Thomas Bächli

Thomas Bächli

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Produktion Wien Modern
Koproduktion mdw – Universität für Musik und darstellede Kunst Wien
mit freundlicher Unterstützung von Pro Helvetia Schweizer Kulturstiftung